Last ned vår filmguide på mobilen!

Nå kan du besøke Næs Jernverksmuseum via mobilen og bli kjent med både jernproduksjon og den romantiske parken Lunden på en ny måte:
Last ned appen "Useeum" og se videoer om stedets historie.

På Useeums-appen har vi lagt ut to lenker til små filmer fra utvalgte steder på museet. Den ene viser korte filmer om hvordan jern og stål ble laget i gamle dager, og den andre viser den romantiske parken Lunden. Og det spiller ingen rolle om du er hjemme eller her på museet. Filmene får du se uansett.

Søk etter Useeum og last ned den GPS-assisterte appen til mobilen i "Apple Store" eller "Play Butikk". (Krever Android 5.0 og nyere.)

Vi håper filmene gir mersmak og at du besøker oss i åpningstiden også. Da får du komme inn i bygningene og vi gir deg en «live-omvisning». Se åpningstider.

Filmene er laget i samarbeide med Media Service AS i Arendal.

Se nyhetsinnslag fra NRK Nyheter om appen her.

God tur!

Useeums danske prosjektleder Anja Bundgaard Bjerrum
kom med følgende uttalelse etter å ha sett videoene:

Vi synes, at det er blevet en rigtig god guide! Rigtig flotte videoer og en god måde at blande foto og videoer. Vi kan også godt lide den måde, der bliver fortalt på. Og vi fik alle sammen lyst til at se og høre videre, da vi havde hørt de første par klip. Og jeg fik da også lyst til at komme op og se jeres museum i virkeligheden. Så jeg synes virkelig, det er en god guide, I har fået lavet, og vi vil bruge den som et godt eksempel for kommende kunder.

Skjermdump Useeum.jpg

Erik Garaventa